مهدی احمدزاده

صفحه شخصی مهدی احمدزاده

مهدی احمدزاده

صفحه شخصی مهدی احمدزاده

مهدی احمدزاده
CMIK مخفف چهار کلمه Culture -Management -Information- Knowledge می باشد و مقصود حرکت در راستای این چهار اصل و کمک به بهبود و توسعه آنهاست.
بایگانی

1

چهل توصیه دوم کتاب " 121 توصیه کوچک،
اما اثر گذار برای مدیران

با عنایت به قرار بین من و شما بزرگواران اما با پوزش از تاخیر در ارائه بخش سوم و چهارم؛ دو بخش دیگر  از "کتاب 121 توصیه کوچک، اما اثرگذار برای مدیران" تألیف برادر ارجمندم مهندس مهران قوامی در این قسمت ارائه خواهد شد. امید است موثر تمر واقع گردد.

41- وضع زندگی و معاش هریک از کارکنان را بطور محرمانه مورد بررسی قرار دهید.

42- انتقاد کردن آشکار خطاست آن را بطور مثبت و در خفا انجام دهید.

43- تشویق یک ضرورت است پس آن را در حضور دیگران انجام دهید.

44- تاثیر پاداش های درونی در کارکنان (مانند احساس لیاقت و آزادی و...) می تواند بسیار تاثیرگذار باشد از آنها بهترین بهره را ببرید.

45- اما از تاثیر پاداش های بیرونی ( ترفیع مقام و...) نیز غافل نشوید.

46- مهم ترین اهداف برای مدیران جهت اعطای پاداش به کارمندان جذب و حفظ نیروها، تشویق کارکنان به حضورمنظم و موثر و ترغیب آن ها به عملکرد بهتر است نه فقط اجرای برنامه های سازمان.

47-برای همه کارکنان خود هدفی معین کنید تا به خاطر رسیدن به آن تلاش کنند.

48- از مقایسه کارکنان با یکدیگر خودداری کنید زیرا این عمل باعث ایجاد احسسات منفی زیادی در روحیات کارکنانتان می شود.

49- از نظرات کارمندان برای صرفه جویی و ایجاد انگیزه استفاده کنید.

50- مبارزه با فساد در راستای جلوگیری از انحراف در نتایج حاصله برنامه ها و اهداف سازمانی یک ضرورت است.

51-اصلاح فرایندهای کاری را در اولویت خود قرار دهید.

52- توجه به شایسته سالاری نقش اساسی در اجرای اصلاحات و بهبود عملکرد سازمانی دارد.

53- در انتخاب معاونان خود دقت و حساسیت ویژه ای به خرج دهید، آنها جلوه توانایی ها و داشته های شما هستند.

54- ساختارها کارها بر پایه عدالت باشد.

55- به نخبگان توجه لازم را داشته باشید.

56-خود مشارکتی مدیران در اجرای تصمیم های اخذ شده سازمانی بسیار مهم است.

57- توجه به آموزش های کاربردی و مورد نیاز کارکنان در استای توسعه فعالیت های سازمانی کارکنان از نکات مهم مدیریتی است.

58- شناسایی درست و به موقع فرصت ها و تهدیدها؛ فاکتوری مهم در موفقیت سازمان شماست.

59- شروندان امروز از درک و شعور بالایی برخوردارند پس در پاسخگویی به شهروندان آداب اجتماعی، آداب فردی و سازمانی را رعایت نمائیم.

60- از انبار و نگهداری اموال و کالاهای غیرضروری پرهیز نمائید.

61- با سرعت و دقت مضاعف از ایجاد توقف و انتظار ارباب رجوع، مراجعین، مشتریان و حتی همکاران و کارمندان مثل ایجاد صف، جلوگیری کنید.

62- روش های انجام کار را ساده تر کنید.

63- برای موفقیت در موقعیت های بزرگ، مشکلات کوچک را تجربه نمائید.

64- به آمار و اطلاعات درست مقید باشید.

65- بارها و بارها مرور کنید تا مطمئن شوید همه چیز سرجای خود است.

66- عدالت در رفتار، میزان احترام و رعایت اخلاق با همه واجب است.

67- کلیددار باشید نه قفل گذار.

68- برای یادگیری همگانی، پیشگامی مدیران ضروری است.

69- استفاده هوشمندانه از منابع از وظایف اصلی شما مدیران است از آن غافل نشوید.

70- به تعویق انداختن یا لغو نشست های ارزشیابی درست نیست زیرا این ذهنیت را در کارکنان ایجاد می کند که این فرایند یک فرایند ساختگی و بی اهمیت است.

71- نیازهای خود را الویت بندی کنید.

72- اهل مدیریت تغییر باشید و از آن هراس نداشته باشید.

73- در مجموعه خود نقش سازمان دهی را به نحو درست انجام دهید.

74- از صدور دستورالعمل، دستور و بخشنامه و دیکته کردن قدم به قدم امور خودداری نمائید.

75- به عنوان یک مدیر لایق از سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن؛ هرگز استفاده نکنید.

76- به عنوان یک مدیر لایق امور را به اهل آن واگذار کنید.

77- صبرو شکیبایی یکی از مشخصه مدیران لایق است.

78- منعطف و اما مستقل باشید.

79- زمان را به دست بگیرید تا موفق باشید.

80- در کارهایتان مدیریت زمان داشته باشید.

پنج روز دیگه منتظر بخش پنجم این کتاب تاثیر گذار باشید

با آرزوی موفقیت و بهروزی - مهدی احمدزاده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۰
مهدی احمدزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی